söndag 18 januari 2009

Vardagssamtal & Vardagshjältar




Jag och min syster Therése gjorde en konst/poesibok för 2 år sedan. Jag teckande och hon gjorde haiku dikter till. Och lite såhär ser boken ut. Den finns att köpaSignerat.se

Dikt av: Therése Igelström


min lilla prinsessa
hon är mitt allt

min lilla prinsessa
har gett mig störst lycka och
orsakat mig mest smärta

min lilla prinsessas skratt
ekar i hjärtat

min lilla prinsessas hand
är den mjukaste lilla hand som någonsin
hållt hårt i min

min lilla prinsessa
gör mig så lugn
men samtidigt utom mig av oro

min lilla prinsessa
sover brevid och ger mig
den tryggaste sömn du kan tänka dig

min lilla prinsessa
skärmar av världen
när hon tar ton

och min lilla prinsessa
låter som en ängel
när hon gråter

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina saker du gör!

THINGTAUR sa...

den med rådjuret o den med katten var också super super extra extra.